mijn klanten zijn ...

Mijn klanten zijn kleine en middelgrote ondernemingen die hun personeelsbeleid vaak nog ‘van uit de buik’ voeren. In vele gevallen hebben ze (nog) geen personeelsverantwoordelijke of is de verantwoordelijke van de personeelsdienst in de eerste plaats bezig met de loon- en personeelsadministratie.

Naarmate ze groeien en het team van medewerkers groter wordt, voelen ze de noodzaak om toch wat meer structuur en visie te brengen in dat personeelsbeleid.

Mijn klanten zijn – net als ik - ervan overtuigd dat het met-visie-vorm-geven van je personeelsbeleid, medewerkers motiveert en de business vooruit helpt.

Mijn klanten hebben vooral nood aan pragmatische, no-nonsens ‘kapstokken’ waarmee ze aan de slag kunnen. Geen zware theorieŽn, maar een heel concrete aanpak, voor vaak heel concrete vragen.

HERKENT U DIT?

U bent bedrijfsleider van een KMO en
  • U voelt de nood om uw personeelsbeleid minder ‘vanuit de buik’ aan te pakken

  • U wil dringend meer structuur brengen in uw personeelsbeleid

  • U wil uw personeelsbeleid goed regelen zodat u zich zonder kopzorgen op uw business kan focussen

  • U wil een personeelsbeleid neerzetten dat pragmatisch is en tegelijk past bij uw kijk op mensen en zaken doen

  • U wil bouwen aan een werkplek waar medewerkers met goesting en engagement komen werken (en dat ook uitstralen, o.a. naar de klant toe)

  • Maar u hebt geen idee hoe u daaraan begint

U bent verantwoordelijk voor de personeelsdienst en
  • U krijgt steeds vaker vragen die verder gaan dan het administratieve werk

  • U wil graag antwoorden bieden en zo mee vorm geven aan een pragmatisch personeelsbeleid

  • U wil uw baas met raad en daad bijstaan als het over ‘werken met mensen’ gaat

  • Maar u wordt opgeslorpt door het administratieve luik van uw taak

  • En daardoor hebt u het gevoel dat u bezig bent met brandjes blussen

  • U hebt nood aan ideeŽn en aan een plan van aanpak dat u ge-managed krijgt

  • Maar, hoe moet dat dan?

Mijn engagement

Ik help u met het antwoord op de vraag ‘Hoe begin ik eraan?’, ‘Hoe ziet zo een strategie of plan of concrete aanpak er dan uit?’ , ‘Waar start ik mee en wat kan later?’. Als HR coach en –expert reik ik inzichten aan, werk samen met u een plan van aanpak uit en help bij de implementatie ervan. Allemaal zodat u zich met een gerust hart op uw corebusiness kan focussen.
Check mijn aanbod !

Wat zeggen mijn klanten?

Koen en Hilde Robberecht
Tuinrealisaties Robberecht – Aartselaar

koenrobberecht.be

‘Wij lieten ons rond werkoverleg en communicatie begeleiden door Marijke Van Hoorebeeck van HR @ Your Service.

Haar snelle inschatting van de problematiek binnen onze kleine KMO (5 tot 6 werknemers) gaf de nodige informatie om aan de hand van enkele werkpunten aan de slag te gaan.

Ons werkoverleg gebeurt nu meer gestructureerd en de communicatie naar de werknemers vlotter.'

Dieter De Cock
Sodeco Valves – Ternat

sodeco-valves.com

‘Ik deed beroep op Marijke Van Hoorebeeck van HR@Your Service voor het beschrijven van de taken en rollen van alle managers binnen ons bedrijf. Marijke heeft er een open en transparant traject van gemaakt, waar alle managers ook actief in werden betrokken.

De verantwoordelijkheden binnen ons management team zijn nu helder omschreven en vertaald in een organogram. Ook verwachtingen naar output zijn duidelijk afgestemd, waardoor we als team sterker staan. Een goed werkend management team is tenslotte een belangrijke voorwaarde voor verdere groei van onze business.‘

Lander Brankaer
Brankaer BVBA – Hoeilaart

brankaer.be

'We contacteerden Marijke met een vrij algemene vraag. We hadden het gevoel dat onze groeiende KMO stilaan toe was aan wat meer structuur. Met name het administratieve luik verliep - naar ons gevoel - nogal chaotisch bij momenten. Samen met Marijke hebben we de tijd genomen om even stil te staan en AAN ons bedrijf te werken.

In een eerste stap hebben we onze visie en doelstellingen voor de nabije toekomst helder geformuleerd. Vervolgens zijn we onze kernprocessen en takenpakketten gaan uittekenen. Heel concreet heeft dit o.a. geleid naar duidelijke rollen en takenpakketten binnen het hele administratieve gebeuren.

Communicatie en dialoog met onze medewerkers gaan we in een volgende fase vorm geven. Hiertoe ligt al een concreet plan van aanpak (dat we ook samen met Marijke hebben uitgewerkt) op tafel.'